Kampania „A Ty do czego używasz książek?”

Dziewczyna z tatuażem szwedzka wersja Możliwość komentowania Kampania „A Ty do czego używasz książek?” została wyłączona 163

W reakcji na zatrważające statystyki dotyczące poziomu czytelnictwa w Polsce 16 kwietnia wystartowała kampania „A Ty do czego używasz książek?”.

Według najnowszych statystyk, aż sześćdziesiąt procent Polaków nie czyta książek. Tylko jedenaście procent deklaruje, że czyta minimum siedem książek w ciągu roku. Niewiele ponad osiem procent nastolatków potwierdza, że czyta. Wśród seniorów wynik ten jest nieco wyższy, bowiem codziennie czyta trzydzieści dwa procent z nich. Trzeba więc przyznać, że wyniki badań są nieco alarmujące.

Cel kampanii

Dlatego też salony Empik zdecydowały się na zorganizowanie akcji społecznej zatytułowanej „A Ty do czego używasz książek?”. Ma ona na celu sprowokowanie Polaków do reakcji na plakaty przedstawiające książki jako nic nieznaczące przedmioty używane w rolach deprecjonujących, nie mających nic wspólnego z ich rzeczywistym przeznaczeniem. W ten sposób kampania chce zawstydzić tych, którzy nie sięgają po książki zbyt często.

Jak pokazują dotychczasowe akcje, wdrożenie planu dotyczącego wzrostu czytelnictwa w Polsce nie jest takie łatwe do zrealizowania. Niestety, kampanie mówiące o tym, że czytanie jest naprawdę wspaniałą rozrywką i przyjemnością nie dały oczekiwanego efektu. Nie ma się więc co dziwić temu, że w tym roku kampania jest zdecydowanie bardziej zdecydowana, skłaniająca do refleksji.

Wspólny plan

Oczywiście, kampania jasno daje do zrozumienia, że potrzebne są rozmowy nie tylko wydawnictw, ale także dystrybutorów, detalistów, a także innych środowisk, by opracować jasny i konkretny plan naprawy niskiego poziomu czytelnictwa w Polsce.

Author

Related Articles

Back to Top